هک کردن سیستم کنترلی هواپیما


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



سیستم‌های خودکار هوانوردی که این روزها در برخی از هواپیماهای تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند،نقاط آسیب‌پذیری را شامل می‌شوند که به سوءاستفاده‌گران اینترنتی امکان می‌دهد کنترل سیستم‌های هدایتگر هواپیما را در اختیار بگیرند و اطلاعات نادرست و دروغین را در نمایشگر مقابل خلبان منتشر کنند و در نهایت دستور به انجام فعالیت‌های غیرضروری از جمله باز شدن ماسک‌های اکسیژن برای مسافران بدهند.

فارس به نقل از اینفورمیشن‌ویک،این آسیب‌پذیری را نخستین بار"هوگو تزو"(Hugo Teso)یکی از محققان مرکز مشاوران امنیتی N.Runsدر آلمان کشف کردکه البته اوخلبان یکی از هواپیماهای تجاری نیز است.او این آسیب‌پذیری را در کنفرانس Hack In The Box که در آمستردام برگزار شده بود،مطرح کرد.

وی برای این کار ابزاری را مبتنی بر سیستم‌عامل اندرویدساخته است که PlaneSploitنام دارد. تزو دراین آزمایش یکی ازگوشی‌های Galaxy سامسونگ که روی آن سیستم‌عامل اندروید نصب شده است را در اختیار گرفت و نشان داد که چگونه از طریق آن میتوان مقصد،ارتفاع و سرعت هواپیمای مجازی را با ارسال اطلاعات نادرست تغییر دهد.

تـزو در این باره توضیح داد: «شما می‌توانید از این سیستم برای اصلاح تقریباً هر چیزی که با سیستم ناوبری هواپیما در ارتباط است،استفاده کنید.این جریان می‌تواند فجایع زیادی به دنبال داشته باشد».

با این وجود این کارشناس توضیح داد که اگر یک هواپیما اطلاعات ناوبری نادرست دریافت کند، خلبان بازهم می‌تواند کنترل سیستم‌ها را در دست بگیرد و هواپیما را در مسیر درست هدایت کند.




:: موضوعات مرتبط: موبایل , ,
:: بازدید از این مطلب : 481
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : Bahram
ت : جمعه 23 فروردين 1392
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com